Blog Layout

Wij zijn impactmakers!

Je maakt meer impact dan je denkt!

Als coach heb ik vele mooie gesprekken. Sommige gaan over onderwerpen die me inspireren en die een positieve impact op mij hebben. In deze blog hoop ik ook een positieve impact te hebben op jou! Veel lees plezier.


Tijdens elk loopbaancoach traject komt de vraag ‘wat is voor jou nou dé droom?’ voorbij. De antwoorden op deze vraag zijn altijd ontzettend verschillend. Een paar maanden geleden stelde ik deze vraag ook aan een klant en zij gaf aan dat ze impactmaker wil worden. Ze wil een positieve impact maken op de wereld en de mensen om haar heen. Hoe dat er dan uitzag was op dat moment voor haar nog niet duidelijk.


Een tijdje later had ik met iemand anders een interessant gesprek. Hij is bus chauffeur en dacht veel na over welke impact hij met zijn werk heeft op de mensen die bij hem op de bus stappen. We kwamen tot de conclusie dat zijn impact eigenlijk best heel groot is. Veel mensen zijn bijvoorbeeld van hem afhankelijk doordat hij ze naar werk of school brengt. Daarnaast kan een simpel ‘hallo’ tegen een oude dame die op stapt al een wereld van verschil voor haar maken omdat ze eenzaam is. Naast deze konden we nog veel meer voorbeelden noemen tijdens ons gesprek.


We kwamen tot de conclusie dat eigenlijk elk beroep wel op één of andere manier een positieve impact maakt op iemand anders leven. En dat is een mooie gedachte! Maar klopt onze gedachte wel? Na dit gesprek ben ik er bewuster op gaan letten. Hoeveel impact maakt een schoonmaker, hovenier, bankmedewerker, metselaar, schoonheidsspecialiste etc.? Nou ben ik geen onderzoeker maar ik durf wel te zeggen dat elk beroep, direct of indirect, een positieve impact heeft op de mensen die ze helpen/bedienen.


Ga maar eens na bij je eigen werk: Op welke manier heb jij een positieve impact op anderen? Hoe voelt het voor jou om te realiseren dat je, direct en indirect, eigenlijk best veel impact maakt op anderen? En welke impact hebben anderen op jou?


Heb een fijne impactvolle dag! 

Share by: